Nowoczesny system CRM Dlaczego jest Ci niezbędny?
Nowoczesne systemy CRM stają się coraz bardziej popularne i coraz częściej wykorzystywane są nawet w niewielkich przedsiębiorstwach. Dlaczego warto CRM stosować i w jaki sposób zmieni on pracę i funkcjonowanie firmy? Co można dzięki niemu zyskać? Oto najważniejsze powody, dla których nowoczesny CRM jest Ci niezbędny!
1. Poprawa jakości obsługi klienta
Dzięki nowoczesnemu systemowi CRM poprawisz jakość obsługi klienta w swojej firmie. Umożliwi Ci to szereg przydatnych funkcjonalności, m.in. skrzynka e-mail integrowana z zewnętrznymi narzędziami sprzedaży, możliwość przydzielania klientom opiekunów i uporządkowana baza kontaktów. Twoi klienci szybciej otrzymać będą odpowiedzi na zadane pytania, a Ty będziesz miał większą kontrolę nad realizacją zamówień.
2. Niezależność
Nowoczesne systemy CRM, np. CSMART, pozwalają na komfortową pracę na dowolnym urządzeniu: komputerze, tablecie czy smartfonie. Co więcej, CRM może zostać zintegrowany z zewnętrznymi narzędziami sprzedaży, skrzynką e-mail czy centralą telefoniczną. Dzięki temu Twoi handlowcy będą mogli na bieżąco aktualizować bazę klientów i zamówień oraz odpowiadać na zapytania klientów nawet wtedy, gdy będą poza biurem.
3. Raportowanie
Jedną z funkcjonalności nowoczesnych platform CRM, którą szczególnie doceniają przedsiębiorcy, jest raportowanie. Posiadając system CRM będziesz w stanie w dowolnym momencie wygenerować wykresy i analizy, które pozwolą Ci oceniać realizowane zadania i pracę zespołu. To z kolei sprawi, że planowanie dalszych działań i usprawnień będzie znacznie prostsze.
4. Usprawnienie procesu sprzedaży
Nowoczesne system CRM stosowane są przede wszystkim w celu wsparcia procesów sprzedaży. Dzięki nim procesy te przebiegają szybciej i sprawniej, a dodatkowo sprzedawca może zastosować cross-sell (a więc sprzedaż krzyżowa, w której oferowane są produkty dodatkowe) oraz up-sell (a więc zachęcenie do zakupu produktu w droższej, rozszerzonej wersji).
5. Wzrost sprzedaży
Usprawnienie procesu sprzedaży, poprawa jakości obsługi klienta i możliwość planowania bardziej wydajnej pracy, pozwalają firmom zwiększyć wolumen sprzedaży. I choć platforma CRM sama sprzedawać nie będzie, narzędzia, w które jest wyposażona z pewnością okażą się dla Twojego przedsiębiorstwa użyteczne.
6. Poprawa organizacji pracy
Dobry system CRM poprawia efektywność i organizację pracy zespołu. Jednocześnie pozwala managerowi na przydzielanie zadań handlowcom i monitorowanie postępów w ich realizacji. Ci zaś mogą rozsądnie planować swoje działania i pamiętać o ich realizacji dzięki generowanym automatycznie przypomnieniom.
Decydując się na system CRM w swojej firmie należy pamiętać o tym, że nie rozwiąże on wszystkich problemów, z którymi zmaga się przedsiębiorstwo – nie wykona pracy za naszych pracowników, nie zastąpi dobrze zarządzającego menedżera. Z całą pewnością jednak będzie dużym wsparciem zarówno dla handlowców, jak i kadry zarządzającej.