BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Najlepsze aplikacje biznesowe, które ułatwią codzienną pracę

Lis 16, 2015 dodane przez PrawdziwiePolskie

aplikacje-mobilnePraca przedsiębiorcy nie jest łatwa. Ciągle jest coś do zrobienia, ktoś co chwilę dzwonić, jeździmy ze spotkania na spotkanie, w przy okazji jesteśmy zasypywani mailami od współpracowników, klientów i kontrahentów. Trudno nad tym wszystkim zapanować, a 24-godzinna doba wydaje się być zbyt krótką. Są jednak aplikacje mobilne, które mogą nam w tym bardzo skutecznie pomóc.

Zapanuj nad spotkaniami i terminami

Kalendarz to chyba najważniejsza aplikacja dla każdego przedsiębiorcy. Tradycyjne, papierowe odeszły już do lamusa, a ich miejsce zajęły cyfrowe odpowiedniki. Nie ma czemu się dziwić. Taki kalendarz zawsze mamy przy sobie w smartfonie, szybko możemy go edytować lub sprawdzać, a na dodatek przypomni nam o wszystkich spotkaniach. Najprostszym i chyba najlepszym wyborem będzie kalendarz Google, który synchronizuje się z usługami internetowego giganta, np. pocztą Gmail.

Zaplanuj wszystkie zadania

Aplikacje typu „to do list” to obowiązkowa pozycja dla każdego przedsiębiorcy i freelancera. Szybko możemy stworzyć listę rzeczy do zrobienia, wraz z terminami, a następnie odznaczać je jako wykonane. Oczywiście aplikacja przypomni nam o zadaniach, więc skutecznie zwalczy nawet najmniejszą chęć do leniwego spędzenia dnia lub chociaż wieczoru. Najpopularniejszą aplikacją tego typu jest Wunderlist i ją też polecamy. Z tym programem łatwo zaplanujesz wszystkie zadania. Co więcej, możliwa jest praca grupowa, więc można też zlecić konkretne czynności swoim pracownikom.

Trzymaj wszystkie wizytówki w jednym miejscu

Zapanowanie nad wizytówkami nie jest zadaniem łatwym. Na każdym spotkaniu dostajemy kolejne, cenne dane kontaktowe do potencjalnych klientów i kontrahentów, ale nie lada wyczynem jest odpowiednie ich segregowanie. CamCard Free to aplikacja, która nam to ułatwi. Wystarczy tylko zrobić zdjęcie wizytówki, a aplikacja sama zapisze dane kontaktowe – telefon, adres e-mail, czy też nazwę firmy. Wizytówki można segregować i edytować, np. dodawać dodatkowe dane. Darmowa wersja pozwala na zapisanie do 200 kontaktów, ale wersja płatna nie ma już tego ograniczenia.

Kopiuj, udostępniaj i zapisuj

Na komputerach, smartfonach i tabletach trzymamy wiele ważnych danych – plików, wiadomości e-mail, dokumentów. Wystarczy awaria urządzenia i wszystkie one mogą nam przepaść bez śladu. Można jeszcze ratować się odzyskiwaniem danych, ale to niezwykle kosztowne. Dużo lepszym sposobem będzie trzymanie kopii zapasowych najważniejszych rzeczy. W tym celu posłuży nam chmura, czyli wirtualny dysk. Wybór mamy ogromny – Dysk Google, OneDrive Microsoftu, Dropbox, iCloud Apple i wiele innych. Każda z tych usług oferuje darmowe miejsce, zazwyczaj kilka gigabajtów, ale w niewielkiej cenie (miesięcznie) przestrzeń można zwiększyć nawet do 1 TB.

Telefon jako skaner dokumentów

Dokumenty, notatki, sprawozdania – wszystkie wydrukowane na kartkach. Jak na tym zapanować? Pewnie nie raz byliście w sytuacji, gdy zgubił wam się jakiś ważny dokument. Jest na to rozwiązanie – CamScanner. To aplikacja, która – przy pomocy wbudowanego w smartfon aparatu – pozwala szybko zapisywać wszystkie dokumenty i udostępniać od razu w chmurze (kopia zapasowa). Wystarczy tylko zrobić zdjęcie, ustawić krawędzie dokumentu, a aplikacja po chwili utworzy piękny obraz, jakbyśmy zeskanowali kartki. Jasne, można użyć też skanera, ale to dużo bardziej czasochłonne i nie zawsze możliwe.

Notuj i zapisuj

Często musimy coś zanotować, ale nie mamy pod ręką notatnika albo po prostu nie chcemy tworzyć kolejnego papierka do zeskanowania. W takiej sytuacji ratunkiem będzie aplikacja Evernote. To rewelacyjne rozwiązanie, które działa na wielu systemach operacyjnych – Androidzie, Apple iOS, Windowsie, a także OS X. Aplikacja pozwala na tworzenie notatek – tekstowych, zdjęciowych, z plików PDF, a nawet dźwiękowych, zapisywanie fragmentów stron internetowych, a także udostępnianie stworzonych notatek. Wszystko w jednym miejscu i niezwykle czytelnie.
Pracuj i odpoczywaj

Zarządzanie czasem to niezwykle trudne zadanie. Często siadamy do komputera, przez 2 godziny intensywnie pracujemy, a potem brakuje nam sił na resztę dnia i w gruncie rzeczy robimy dużo mniej niż powinniśmy. Jest jednak technika, która może rozwiązać nasz problem. Ta technika nazywa się Pomodoro i została wymyślona przez Włocha – Francesco Cirillo, a nazwa pochodzi od kuchennego minutnika w kształcie pomidora. Zasada jest prosta – pracę dzielimy na czas intensywnego działania i przerw. Najpierw pracujemy 25 minut (czas pomodoro), a następnie robimy sobie 5 minut przerwy. Potem powtarzamy cykl. Po czterech pomodoro robimy sobie dłuższą przerwę. W ten sposób wystarczy nam sił na pełne 8 godzin pracy i pomimo wielu przerw zrobimy dużo więcej niż normalnie. Aplikacja Clear Focus: Pomodoro Time będzie za nas odmierzać czas pracy i przerwy, abyśmy nie musieli co chwilę zerkać na zegar. To tylko kilka aplikacji, które mogą się okazać przydatne w codziennej pracy przedsiębiorcy. Korzystanie z nich może znacząco usprawnić naszą codzienność.

[Głosów:1    Średnia:5/5]