BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Błędy, przez które Twój e-sklep nie sprzedaje

Paź 4, 2018 dodane przez PrawdziwiePolskie

Prowadzisz swój sklep internetowy już od jakiegoś czasu, ale wyniki sprzedaży wciąż nie są zadowalające? A może w ostatnim czasie obserwujesz, że sprzedaż wyraźnie spadła? Sprawdź, czy przyczyną tej sytuacji nie jest jeden z 5 najczęściej popełnianych przez e-sprzedawców błędów!

1. Nie promujesz swojego sklepu

Jeśli sądzisz, że dobry produkt obroni (i sprzeda!) się sam, jesteś w błędzie! Co więcej, ten błąd może Cię słono kosztować. Owszem, zdarzają się bestsellery, które sprzedają się świetnie bez udziału specjalistów do spraw promocji. To jednak tylko nieliczne wyjątki – w znakomitej większości, by Twoje produkty zyskały popularność, będziesz musiał zainwestować w kampanię promocyjną.

2. Nie analizujesz wyników sprzedaży

Wiesz już, że bez działań promocyjnych nie uda Ci się zwiększyć sprzedaży. To jednak nie wszystko, o czym powinieneś pamiętać. Równie istotna jest analiza wyników sprzedaży i efektywności podejmowanych działań. Dzięki niej będziesz w stanie wyeliminować te najmniej skuteczne i skoncentrować się na tych, które przynoszą największe rezultaty. Sprawdź również, dlaczego klienci, którzy trafili na Twoją stronę porzucili swój koszyk i zamiar zakupu. Może przyczyną były ograniczone możliwości sposobu dostawy lub zbyt skomplikowany proces finalizacji transakcji?

3. Nie docierasz do grupy docelowej

By działania promocyjne Twojej marki były skuteczne, muszą docierać do właściwej grupy docelowej. Stwórz persony klientów – określ ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania, sytuację zawodową i ekonomiczną. Zastanów się, gdzie jest Twój klient – czy jest użytkownikiem mediów społecznościowych? Jakie najczęściej odwiedza strony? Jaki preferuje sposób i język komunikacji? Odpowiedz sobie na te pytania i na podstawie odpowiedzi opracuj strategię dotarcia do osób zainteresowanych produktami Twojej marki.

4. Twój sklep jest brzydki

Choć mówi się, że „kupujemy oczami”, w sieci istnieje wiele sklepów internetowych, których wygląd skutecznie odstrasza potencjalnych klientów. Zastanów się, czy problem ten nie dotyczy również Twojego sklepu! Zwróć uwagę na jego estetykę i funkcjonalność – czy jego kolorystyka jest spójna i zachęcająca, czy fotografie produktów są atrakcyjne, a nawigacja strony jest intuicyjna i prosta. Zadbaj o detale i nie lekceważ wyglądu swojego sklepu – to właśnie od niego zależeć mogą decyzje zakupowe Twoich klientów!

5. Nie dbasz o jakość obsługi klienta

W sieci coraz częściej napotykasz komentarze o fatalnej jakości obsługi klienta w swoim sklepie? Najwyższy czas na zmiany! Zainwestuj w system CRM online, który pomoże Ci budować pozytywne relacje z klientami. Wybierz taki, który będziesz mógł zintegrować z firmową skrzynką mailową i zewnętrznymi narzędziami sprzedaży. Dzięki temu Twoi pracownicy na bieżąco będą odpowiadać na wszelkie zapytania i wiadomości. Jednocześnie CRM pozwoli Ci sprawnie zarządzać bazą klientów – przydzielać ich konkretnym opiekunom, określać według wybranych cech.

Jeśli wśród powyższych błędów odnalazłeś także swoje, wyeliminuj je jak najprędzej! Dzięki temu Twój sklep nareszcie zacznie sprzedawać, a Ty czerpać będziesz prawdziwą satysfakcję z prowadzenia własnego e-biznesu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]